gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Onterechte kosten

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> De minnelijke invordering
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JVDW



Geregistreerd op: 01 Okt 2017
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 01-10-2017 12:05:59    Onderwerp: Onterechte kosten Reageren met citaat

Op nov 2014 is er een afbetalingsplan afgesproken met de deurwaarder die liep op ongeveer 36 maanden. Er was afgesproken dat er een permanente opdracht werd geplaatst bij de bank tot juni 2017. Daarna ging het kantoor mij een mail sturen met het resterende bedrag aangezien ze bij de aanvang niet konden bepalen hoeveel dat ging zijn.
Doordat dit zoveel jaren liep gaat dit zo automatisch dat je daar geen acht meer opslaat en opeens staat er in september terug een deurwaarder aan de deur voor dat laatste bedrag van amper 220 euro waarbij ongeveer 260 euro kosten terug bijkomen omdat de laatste betaling niet is gebeurt. Ik ben nooit op de hoogte gesteld van dat bedrag. Ik heb gezegd aan de deur dat ik de hoofdsom betaalde maar niet meer de kosten aangezien ik niet ben op de hoogte gesteld geweest van het resterend saldo. Ze noteert dit en gaat weg en ik betaal onmiddellijk het bedrag van 220€. 11 Dagen later krijg ik opeens toch een mail van de deurwaarder dat indien ik de kosten niet betaal er verder kosten gemaakt worden, maar als ik wil ze verder mag afbetalen aan 100€ per maand. Kan dit zomaar , ik heb het afbetalingsplan 3 jaar correct gevolgd zonder 1 betaling te missen. Toch raar dat er nu wel een mail ken gestuurd worden en met het resterende saldo niet hé.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 19-10-2017 17:44:53    Onderwerp: Reageren met citaat

Indien tussen de partijen een afbetalingsregeling is tot stand gekomen, dan kan de uitvoering niet vervolgd worden zolang de debiteur zich stipt aan die afspraken houdt.
Niet iedere (kleine) tekortkoming vanwege de debiteur om zich aan afspraken te houden, wettigt het hervatten van de tenuitvoerlegging (bv. Bergen 22 maart 1996, RRD 1996, 419).

De beslagrechter is bevoegd om te oordelen over de nakoming van dergelijke executieafspraken.

Vraag aan de gerechtsdeurwaarder op welke datum er een afrekening zou zijn overgemaakt. In principe heb je een betalingsachterstand van 2 maanden. Indien de gerechtsdeurwaarder je wel degelijk heeft aangeschreven, is het heropstarten van de uitvoering gerechtvaardigd.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> De minnelijke invordering Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum