Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
qualisec
|
Geplaatst: 28-05-2013 13:14:05 Onderwerp: Hoe verzet aantekenen (van gerechtsdeurwaarder) |
|
|
` bij betekening dwangbevel met bevel om te betalen `
(Letterlijke titel hoofding deurwaarders exploot)
Verzoekende partij: GAPA (Gemeentelijk Parkeerbedrijf Antwerpen)
Vroeger moest zulks eerst voor een rechter komen, nu helaas niet meer !
Hoe stel ik verzet in bij die deurwaarder... Kan ik dat zelf ?
En hoe/bij welke rechtbank kan ik GAPA dan dagvaarden om deze vordering te betwisten voor een Rechter ?
(Het gaat hier over 5 parkeerretributie bonnen voor eenzelfde adres op tijd van 6 weken, waar ook GAPA zelf in die 6 weken geen oplossing voor vond, tenzij op goe vallend uit van parkeerwachters toch die retributies te betalen) Kan ik dat persoonlijk... ipv een (dure) advokaat in te huren....
Waar leg ik klacht neer tegen die gerechtsdeurwaarder die mij constant WEIGERT inlichtingen te geven aangaande volgende procedure stappen die hij gaat ondernemen.
MOET ik dagvaarden ? Of zij mij ?
Kortom en bovenop: Van enige KLASSE JUSTITIE gesproken als ikzelf geen verzet/dagvaardiging kan bewerkstelligen
Thx alvast om je antwoord ( Tel te bereiken op : 0488 587 817)
-DRINGEND-[/b] |
|
Terug naar boven |
|
 |
Toon beheerder-moderator
|
Geplaatst: 28-05-2013 13:56:21 Onderwerp: Re: Hoe verzet aantekenen (van gerechtsdeurwaarder) |
|
|
qualisec schreef: |
` bij betekening dwangbevel met bevel om te betalen `
(Letterlijke titel hoofding deurwaarders exploot)
Verzoekende partij: GAPA (Gemeentelijk Parkeerbedrijf Antwerpen)
Vroeger moest zulks eerst voor een rechter komen, nu helaas niet meer !
Hoe stel ik verzet in bij die deurwaarder... Kan ik dat zelf ?
En hoe/bij welke rechtbank kan ik GAPA dan dagvaarden om deze vordering te betwisten voor een Rechter ?
(Het gaat hier over 5 parkeerretributie bonnen voor eenzelfde adres op tijd van 6 weken, waar ook GAPA zelf in die 6 weken geen oplossing voor vond, tenzij op goe vallend uit van parkeerwachters toch die retributies te betalen) Kan ik dat persoonlijk... ipv een (dure) advokaat in te huren....
Waar leg ik klacht neer tegen die gerechtsdeurwaarder die mij constant WEIGERT inlichtingen te geven aangaande volgende procedure stappen die hij gaat ondernemen.
MOET ik dagvaarden ? Of zij mij ?
Kortom en bovenop: Van enige KLASSE JUSTITIE gesproken als ikzelf geen verzet/dagvaardiging kan bewerkstelligen
Thx alvast om je antwoord ( Tel te bereiken op : 0488 587 817)
-DRINGEND-[/b] |
Verzet tegen het dwangbevel over de grond van de zaak is steeds mogelijk. Hierbij is zelfs geen termijn bepaald waarbinnen verzet moet worden gedaan. Wel is bepaald dat het moet gebeuren door middel van een dagvaarding ten gronde.
Aldus moet je een dagvaarding laten betekenen door een gerechtsdeurwaarder aan het GEMEENTELIJK AUTONOOM PARKEERBEDRIJF ANTWERPEN en dit om te verschijnen voor de rechtbank van eerste aanleg te Antwerpen.
Dit ontwerp van dagvaarding dien je zelf op te stellen of door een advocaat. Na overmaking en na betaling van voldoende provisie zal een gerechtsdeurwaarder dit dienen te betekenen.
Aangaande je vraag tot klacht:
Deze is totaal ongegrond. Het is niet aan de gerechtsdeurwaarder om Uw verdediging op punt te stellen. Dit valt volledig buiten zijn bevoegdheid en verantwoordelijkheid. Indien men juridisch advies wenst staat het iedere Belg vrij om beroep te doen op een raadsman (al dan niet pro deo). |
|
Terug naar boven |
|
 |
|