gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

dagvaarding vanaf 1 april 2014

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> Dagvaarding algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
David Van Haele
lid forumteam - medewerker gdw.


Geregistreerd op: 31 Mrt 2012
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: 07-04-2014 14:39:27    Onderwerp: dagvaarding vanaf 1 april 2014 Reageren met citaat

Vraagje : ik dien dagvaarding op te maken om door te sturen naar Gent. Ik werk in Brugge. Ik laat betekenen door een gerechtsdeurwaarder te Gent. Mijn vraag is nu : hoe ziet mijn kostendetail eruit ?

VR1/4
INL
UROL 30.00 (dus zoals van voor 1/4)

of dien ik te zetten
VR volledig
VACB
INL
RS
UROL ???



Let wel : het is dus een akte die ik nog altijd doorstuur naar gent om aldaar te laten betekenen, ik zit in Brugge.

dank
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 07-04-2014 15:10:05    Onderwerp: Reageren met citaat

Ik veronderstel dat je wil dagvaarden voor een Vredegerecht (waarde vordering < 1.240 EUR).

M.i. is er sinds 01 april 2014 niets gewijzigd wat jouw voorbeeld betreft.

Als Brugse GDW heb je recht op 1/4 VR, ev. RINL, ev. RBBN & ev. portkosten.
Indien jij ook op rol zou brengen, mogen de rolrechten in rekening gebracht worden (al dan niet in combinatie met RROL).

De rolrechten zijn niet gewijzigd. Een VACB of RS kunnen door een Brugse GDW nooit in rekening gebracht worden als de akte betekend zou worden in Gent.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
David Van Haele
lid forumteam - medewerker gdw.


Geregistreerd op: 31 Mrt 2012
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: 09-04-2014 08:17:45    Onderwerp: Reageren met citaat

Ok. Dank voor het antwoord. Ik sluit mij daarmee aan. maar stel dat ik als deurwaarder uit Brugge (gerechtelijk arrondissement West-Vlaanderen) een akte doorstuur naar een confrater in Ieper om aldaar te betekenen in Ieper (= ook gerechtelijk arrondissement West-Vlaanderen).

mag ik dan op mijn exploot ook nog zetten VR1/4 ?

Of moet ik dan het volledig VAST recht zetten en ook VACB, INL, RS enz. ?

dank
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
CB



Geregistreerd op: 09 Apr 2013
Berichten: 6

BerichtGeplaatst: 09-04-2014 19:21:17    Onderwerp: Reageren met citaat

vh schreef:
Ok. Dank voor het antwoord. Ik sluit mij daarmee aan. maar stel dat ik als deurwaarder uit Brugge (gerechtelijk arrondissement West-Vlaanderen) een akte doorstuur naar een confrater in Ieper om aldaar te betekenen in Ieper (= ook gerechtelijk arrondissement West-Vlaanderen).

mag ik dan op mijn exploot ook nog zetten VR1/4 ?

Of moet ik dan het volledig VAST recht zetten en ook VACB, INL, RS enz. ?

dank


Ook in bovenstaand geval kan het stramien van 1/VR worden aangehouden.

Tenzij je de akte zelf gaat betekenen uiteraard.

Mijns inziens doet er zich pas een probleem voor wanneer je een akte hebt met 2 adressen, waarvan 1 in het gebied dat door u wordt gereden en 1 in het gebied waarvoor je door de wijziging in de arrondissementen thans bevoegd bent maar de akte niet zelf zal betekenen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> Dagvaarding algemeen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum