gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

betekening - bevel

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> De minnelijke invordering
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Kevnut



Geregistreerd op: 14 Okt 2013
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 14-10-2013 15:06:06    Onderwerp: betekening - bevel Reageren met citaat

Ik heb een betekening - bevel in de bus gekregen, exact drie jaar na uitspraak van een vonnis, en nu verplichten ze mij om binnen de 14 dagen te betalen.
Als ik een afbetalingsplan voorstel gaan ze akkoord mits het in 2 of 3 keer is. Kan dit eigenlijk wel zomaar?
Ik weet ook dat ze het dan toch weer kunnen herroepen.

Ook staat in het belet dat het mij is overhandigd op een bepaalde datum onder gesloten omslag, terwijl ik hem pas de dag erop in de brievenbus heb horen vallen in een geopende omslag...

Is dit normaal of moet het allemaal niet zo correct zijn?

mvg
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 14-10-2013 18:24:31    Onderwerp: Re: betekening - bevel Reageren met citaat

Kevnut schreef:
Ik heb een betekening - bevel in de bus gekregen, exact drie jaar na uitspraak van een vonnis, en nu verplichten ze mij om binnen de 14 dagen te betalen.
Als ik een afbetalingsplan voorstel gaan ze akkoord mits het in 2 of 3 keer is. Kan dit eigenlijk wel zomaar?
Ik weet ook dat ze het dan toch weer kunnen herroepen.

Ook staat in het belet dat het mij is overhandigd op een bepaalde datum onder gesloten omslag, terwijl ik hem pas de dag erop in de brievenbus heb horen vallen in een geopende omslag...

Is dit normaal of moet het allemaal niet zo correct zijn?

mvg


Indien er tussen de uitspraak van het vonnis en het betekening-bevel geen 10 jaar is verstreken, is er geen probleem.

In principe is uw schuldeiser niet verplicht om een afbetalingsplan toe te staan.

Aangaande de datum van betekening, deze moet correct zijn ! Ik veronderstel dat je de brief, dewelke daags na de betekening wordt verstuurd, in een geopende omslag hebt "horen vallen" en niet de betekening zelf. In de brief staat er vermeld dat er een exploot is betekend op een bepaalde dag en uur.

M.i. is er aldus niets onregelmatig aan bovenstaande casus.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Kevnut



Geregistreerd op: 14 Okt 2013
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 15-10-2013 08:31:11    Onderwerp: "horen vallen" Reageren met citaat

het ergste vind ik dat ik een leugenaar wordt genoemd door zo een omhoog gevallen kantoormedewerkstertje. Die dan zegt dat dat niet kan en dat het mij zowiezo persoonlijk is afgegeven. niet dus. maar ja ik kan niets bewijzen natuurlijk.toen ik die bewuste dag de brief in de bus hoorde vallen heb ik meteen de deur opengedaan en er was niemand meer te zien. (woon natuurlijk wel op een drukke baan waar je zo verdwiint in het verkeer.)
ik heb daarna nog een andere brief gekregen waarin verwezen wordt naar de betekening die ze mij hebben overhandigd.

kortom ze zeveren zich er overal uit en ik kan dus niks doen...want ik kan niets bewijzen. deurwaarders zijn blijkbaar geen mensen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 15-10-2013 13:45:28    Onderwerp: Re: "horen vallen" Reageren met citaat

Kevnut schreef:
het ergste vind ik dat ik een leugenaar wordt genoemd door zo een omhoog gevallen kantoormedewerkstertje. Die dan zegt dat dat niet kan en dat het mij zowiezo persoonlijk is afgegeven. niet dus. maar ja ik kan niets bewijzen natuurlijk.toen ik die bewuste dag de brief in de bus hoorde vallen heb ik meteen de deur opengedaan en er was niemand meer te zien. (woon natuurlijk wel op een drukke baan waar je zo verdwiint in het verkeer.)
ik heb daarna nog een andere brief gekregen waarin verwezen wordt naar de betekening die ze mij hebben overhandigd.

kortom ze zeveren zich er overal uit en ik kan dus niks doen...want ik kan niets bewijzen. deurwaarders zijn blijkbaar geen mensen.


Kan je volgende nog meedelen:
1) datum van betekening ?
2) datum dewelke op de tweede brief vermeld stond ?
3) datum waarvan jij zeker bent dat er betekend werd ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> De minnelijke invordering Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum