gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Geld op eisen via grosse

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
cyn



Geregistreerd op: 21 Mrt 2013
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 21-03-2013 19:36:27    Onderwerp: Geld op eisen via grosse Reageren met citaat

De vader van mijn zoon werd verplicht via een vonnis van 2000 om maandelijks 4000bf onderhoudsgeld te betalen,met jaarlijkse verhoging met de index. Al 13 jaar werd de index niet verhoogt,aangetekende brieven en een minnelijke schikking via het vredegerecht hielpen niet. Er werd me nu aangeraden om het geld tot 5 jaar terug op te eisen via het vonnis. Ik weet nu dat ik een grosse nodig heb om het via een deurwaarder te laten uitvoeren. Maar moet ik eerst naar een advocaat of kan ik direkt naar een deurwaarder en wie rekent dit bedrag uit? Alvast bedankt voor uw antwoord.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
DeBelder



Geregistreerd op: 01 Apr 2013
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 01-04-2013 15:58:40    Onderwerp: Tot actie overgaan. Reageren met citaat

Hallo,

Je kan met de grosse terecht bij een Gerechtsdeurwaarder die het bedrag zal innen. Je hebt namelijk al een uitvoerbaar vonnis in handen.

De Gerechtsdeurwaarder zal het bedrag berekenen van inderdaad de laatste 5 jaar en dit door middel van een bevel tot betaling. (het vonnis is er namelijk al)

Na betekening van het bevel kan er worden overgegaan tot beslag.

Let wel op, jij zal zelf eerst de kosten van de procedure moeten voorschieten, dit wordt wel weer bij je ex teruggehaald.

Kijk ook eens even in het vonnis of er niet instaat dat je het bedrag rechtstreeks bij zijn werkgever kan gaan halen. In sommige stukken staat dit er reeds bij en kan je gewoon een kopij van het vonnis aangetekend naar de werkgever sturen met vraag om xxx bedrag aan jou over te maken. Dit bedrag wordt dan volledig ingehouden van het eerstkomende loon en indien nodig de daaropvolgende lonen...
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum