gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

dringend hulp nodig

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
charaelle



Geregistreerd op: 06 Mrt 2012
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 06-03-2012 12:11:32    Onderwerp: dringend hulp nodig Reageren met citaat

Beste,

Mijn vraag luid als volg: me papa heeft veel schulden, hij kreeg onlangs een brief van de bank dat hij een bepaald bedrag moet betalen, hij krijgt daarvoor 15 dagen de tijd. als het hem niet lukt dan zal de bank ons huis verkopen en het bedrag nemen van de verkoopsprijs die ze nodig hebben van ons huis.

ter info: ons huis staat al maanden te koop maar dan via notaris. ik weet niet of de bank die dan kan verkopen?
en is iets dat wij kunnen doen waardoor wij die 15 dagen beetje kan uitrekken?

alvast bedankt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 19 Sep 2010
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: 06-03-2012 20:16:49    Onderwerp: Reageren met citaat

Het feit dat het huis te koop staat verhindert de bank niet om over te gaan tot beslaglegging op het huis (met het oog op openbare verkoping ervan).

Ik veronderstel dat je nu een "bevel voorafgaand het onroerend beslag" hebt
gekregen van de gerechtsdeurwaarder. Hierin staat een termijn van 15 dagen vermeld. Eenmaal die 15 dagen verstreken zijn kan de gerechtsdeurwaarder een tweede exploot betekenen, zijnde het eigenlijke beslagexploot (op het onroerend goed) zelf.
Dit is het begin van een procedure welke uiteindelijk kan leiden tot de openbare verkoop van de woning.

Sowieso zal na het verstrijken van de 15 dagen het huis niet onmiddellijk openbaar verkocht worden. Er dienen nadien nog bijkomende procedures te worden gevoerd (bv. het aanstellen van een notaris,...). Deze bijkomende procedures kunnen op zich nog een aantal maanden aanslepen.

In de tussentijd kun je uiteraard contact opnemen met de bank om een betalingsvoorstel te doen, zelfs nadat het beslagexploot zelf werd betekend.
Eventueel kun je hen mededelen dat het huis te koop staat, hoewel ik veronderstel dat ze dat waarschijnlijk wel al weten. Mocht je eventueel een concreet aanbod hebben om het huis te kopen, dan is dit in de praktijk heel vaak voldoen om de procedure eventjes "on hold" te zetten. De bank zal dan liever afwachten wat een vrijwillige verkoping kan opbrengen, daar een gedwongen verkoping via beslaglegging heel vaak minder opbrengt.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum