gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

vergoeding stagiair-gerechtsdeurwaarder

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> STAGE
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
morver
Site Admin


Geregistreerd op: 14 Sep 2010
Berichten: 104

BerichtGeplaatst: 03-12-2011 12:40:58    Onderwerp: vergoeding stagiair-gerechtsdeurwaarder Reageren met citaat

XIII schreef:
grijs schreef:

...

- Een misschien indiscrete vraag waarop het antwoord eventueel via PB kan gestuurd worden: wat mogen we verwachten qua loon tijdens onze stage? Tussen welke barema's zal zich dat ongeveer bevinden? Deze vraag is eerder bedoeld om mij voor te bereiden op een gelijkaardige vraag op een sollicitatie gesprek.

Alvast bedankt!

Grijs


Dit vroeg ik me ook af. Wat kan er ongeveer verwacht worden qua loon tijdens de stage? Iemand die mij hier (via PB) het antwoord op wil geven?



Ik ben laatstejaars rechtenstudent en ik zou graag mijn stage aanvatten als gerechtsdeurwaarder. Ik heb dus dezelfde vraag. Bij de Orde van Vlaamse Balies vind je bijvoorbeeld wel barema's of minima, maar ik vind niet iets dergelijks voor de stagiair-gerechtsdeurwaarder, ik weet dus ook niet wat ik mag verwachten of waarvan ik mag uit gaan. Alvast bedankt voor het antwoord!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 19 Sep 2010
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: 06-12-2011 19:28:42    Onderwerp: Reageren met citaat

De vergoeding voor een eerste jaar stage draait volgens mij rond de 1.500 euro per maand (bruto !)
Dit is uiteraard afhankelijk van kantoor tot kantoor, daar er inderdaad geen bindende tarieven zijn. Bovendien moet je ook rekening houden met de ligging van het kantoor.
Veel kans dat deze vergoeding in bv. Brussel hoger is, daar waar ze in Ieper bv. lager zou kunnen zijn.
Heel vaak verkrijg je in je tweede jaar stage een iets hoger bedrag.

Ik heb geen weet van de stagevergoedingen bij advocaten. Kun je ze eventueel op het forum plaatsen ter vergelijking ?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
woods



Geregistreerd op: 02 Dec 2011
Berichten: 2

BerichtGeplaatst: 01-02-2012 12:08:06    Onderwerp: Reageren met citaat

[quote="weim"]De vergoeding voor een eerste jaar stage draait volgens mij rond de 1.500 euro per maand (bruto !)
Dit is uiteraard afhankelijk van kantoor tot kantoor, daar er inderdaad geen bindende tarieven zijn. Bovendien moet je ook rekening houden met de ligging van het kantoor.
Veel kans dat deze vergoeding in bv. Brussel hoger is, daar waar ze in Ieper bv. lager zou kunnen zijn.
Heel vaak verkrijg je in je tweede jaar stage een iets hoger bedrag.

Ik heb geen weet van de stagevergoedingen bij advocaten. Kun je ze eventueel op het forum plaatsen ter vergelijking ?[/quote]

Bij de Orde van Vlaamse Balies vond ik dit pfd-bestand waar duidelijk de richtlijnen instaan (zie artikel 12) met betrekking tot de vergoeding die betaald dient te worden aan stagiairs-advocaten.

http://www.advocaat.be/UserFiles/file/OVB/reglementen/reglementen%20Orde%20van%20Vlaamse%20balies/reglement%20stage%20GG%2007%2005%202008.pdf
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> STAGE Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum