gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

stagiair zelfstandige

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> STAGE
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Riko



Geregistreerd op: 04 Jan 2012
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 04-01-2012 10:56:13    Onderwerp: stagiair zelfstandige Reageren met citaat

Beste leden,

ik begin binnenkort aan mijn stage bij een GDW. En er is overeengekomen dat dit op zelfstandige basis gebeurt.
, die geen bediendencontract.

Betaling gebeurt telkens op het einde van de maand op basis van het aantal gepresteerde dagen (zoveel euro per dag) en via factuur.


De details van hoe dit precies gefactureerd word, zal ik wel zien eens het zover is en een medewerker zal mij hierbij wel helpen, maar ik had via deze weg graag op voorhand al wat vragen willen stellen zoals hoe zo een facturatie in zijn werk gaat?
Is die "verloning" via factuur met of zonder BTW? Een stagiair is niet BTW plichtig me dunkt?
Hoe wordt die "verloning" vermeld of omschreven in de factuur die ik aan mijn stagemeester moet overmaken?
Is het voor een stagiair met statuut van zelfstandige handig om een boekhouder in dienst te nemen die alles bijhoudt en je belastingsbrief correct invult?

Alvast vriendelijk bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Sir_Riley
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 22 Sep 2011
Berichten: 3

BerichtGeplaatst: 04-01-2012 14:48:22    Onderwerp: Reageren met citaat

Voor de stagiairs is er, voorlopig althans, geen BTW-plicht, voor kandidaat gerechtsdeurwaarders wel.

Op de factuur kan je simpelweg vermelden prestaties verricht voor stage zoals omschreven in het Gerechtelijk Wetboek met daarnaast eventueel een kleine opsomming van taken.

Wat betreft de boekhouder moet je zelf de keuze maken. Het is natuurlijk makkelijk als je de belastingsaangifte door de boekhouder laat doen, maar anderzijds is de verloning als stagiair niet al te hoog en kan je deze kost besparen door het zelf in orde te brengen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Riko



Geregistreerd op: 04 Jan 2012
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 04-01-2012 15:03:30    Onderwerp: Reageren met citaat

Okidoki bedankt!

Mbt de eventuele boekhouderskosten, daar zullen wel verschillende tarieven en dienstverleningen bestaan die interessant zijn voor ons stagiairs? (zal wel weer afhangen per boekhouder zeker)

Want ik kan mij inbeelden dat buiten de belastingsaangifte en het algemeen bijhouden van de facturen van uitgaande (kosten maken) als binnenkomen (ons "loon") er niet veel meer bij komt kijken.
Kan men bijvoorbeeld daarvoor 1malig een beroep doen op een boekhouder in de veronderstelling dat je die nene keer wel al je papieren (lees: facturen) netjes bijhoudt?

Wat zijn de kosten bij een boekhouder voor deze basics, heb jij misschien enig idee hiervan?
En wat doe jij persoonlijk als ik mag vragen? Smile

Anders kan ik wel even piepen bij een confrater stagiair...maar zou wel willen weten, is het invullen van een belastingsbrief echt zo uitgebreid als je zelfstandige bent?


Nogmaals bedankt!
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 19 Sep 2010
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: 06-01-2012 22:56:18    Onderwerp: Reageren met citaat

Ikzelf ben één keer te rade geweest bij een boekhouder voor een algemene uitleg van hoe de aangifte in te vullen en doe het nu verder elk jaar zelf.
Uiteraard is dit een materie welke een beetje te moeilijk van stof is om via het forum uit te leggen, maar eenmaal je de uitleg hebt gekregen valt het best wel mee.

Ik veronderstel dat ik dit (eenmalige uitleg) nu ook weer ga doen ivm. met de BTW-plicht (inderdaad : ook voor kandidaten-gerechtsdeurwaarders, NIET voor stagiairs !)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Riko



Geregistreerd op: 04 Jan 2012
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 06-01-2012 23:16:13    Onderwerp: Reageren met citaat

ok, wss zal dat routine zjin...

En had je moeten betalen voor die eenmalige adviesverlening? Smile
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
weim
lid forumteam - kandidaat gdw


Geregistreerd op: 19 Sep 2010
Berichten: 69

BerichtGeplaatst: 15-01-2012 11:20:43    Onderwerp: Reageren met citaat

uiteraard Laughing
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Riko



Geregistreerd op: 04 Jan 2012
Berichten: 7

BerichtGeplaatst: 15-01-2012 15:02:33    Onderwerp: Reageren met citaat

lol en hoeveel was dat als ik mag vragen? Smile

heb hier ondertss, via mijn bank, een boekhouder voorgesteld gekregen, maar da was 2000 euro op een jaar LOL (tis wel eentje die meer doet dan gewoon het boeken en ook fiscaal advies heeft etc etc, maar voor stagiairs lijkt mij dat overkill)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> STAGE Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum