gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Wie betaalt GDW-kosten gemaakt na betaling van de schuld?

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Saranoya



Geregistreerd op: 07 Nov 2017
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 07-11-2017 19:58:54    Onderwerp: Wie betaalt GDW-kosten gemaakt na betaling van de schuld? Reageren met citaat

Op 15 september 2017 kreeg ik, na veroordeling bij verstek door het vredegerecht (ik kreeg te maken met een ongeplande ziekenhuisopname op de dag van de zitting), van een deurwaarder een dwangbevel. Het betrof de vraag mijn schuld aan de Stad Brussel (onbetaalde belasting voor onburgerlijk gedrag wegens het buitenzetten van de gele vuilniszak op een verkeerde dag, plus kosten) onmiddellijk te betalen. Ik betaalde het op dat moment verschuldigde bedrag dezelfde dag nog, op het rekeningnummer van de Stad Brussel dat vermeld stond in het dwangbevel.

Gisteren kwam de deurwaarder niettemin uitvoerend beslag leggen op mijn goederen, wegens (veronderstelde) niet-betaling van de schuld. Ik bezorgde deze deurwaarder (die gisteren langskwam in mijn afwezigheid) vandaag een bankafschrift, waaruit blijkt dat ik mijn schuld (inclusief kosten) al sinds 15 september rechtstreeks aan mijn schuldeiser betaald heb. Ik gebruikte daarbij weliswaar geen gestructureerde mededeling, die ongetwijfeld wel vermeld stond op het oorspronkelijke verzoek tot betaling vanwege de Stad (daterend van 2012), maar die ik niet meer ken.

Omstreeks 15u deze namiddag liet de deurwaarder mij weten dat de Stad mijn betaling wel degelijk heeft ontvangen, maar tot vandaag nooit had ingeboekt, wegens het ontbreken van de gestructureerde mededeling. De deurwaarder schrijft in zijn bericht letterlijk: het dossier wordt gesloten.

Nu is het natuurlijk zo dat de deurwaarder gisteren nog bijkomende kosten heeft gemaakt, voor de opstelling van het proces-verbaal van uitvoerend beslag, en voor de diensten van een slotenmaker. Mijn vraag: zal de deurwaarder mij later nog een rekening sturen voor de kosten die gemaakt zijn nadat mijn schuld al was betaald? Of komen die ten laste van de opdrachtgever, in casu de Stad Brussel?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 07-11-2017 21:31:16    Onderwerp: Reageren met citaat

De algemene regel is dat in geval van moeilijkheden die zich kunnen voordoen bij de uitvoering van de betaling en die niet als een fout kunnen worden toegerekend aan de partijen, voor risico blijven van de debiteur.

Aangezien de STAD deze betaling niet kon toewijzen bij gebrek aan mededeling kan de vraag gesteld worden of zij in de fout is gegaan.

Het is aangewezen om de gerechtsdeurwaarder aan te schrijven en bevestiging te vragen dat jouw schuld hiermee integraal vereffend is.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op roerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum