gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

Volgens mij onterecht aangerekende kosten

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> De minnelijke invordering
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stefano



Geregistreerd op: 17 Sep 2016
Berichten: 1

BerichtGeplaatst: 17-09-2016 15:41:47    Onderwerp: Volgens mij onterecht aangerekende kosten Reageren met citaat

Beste mensen,

Na een serieus dispuut met de verkeersbelasting - waarom laat ik even in het midden, dat is hier ook irrelevant - krijg ik een brief in de bus van een deurwaarder. Toch betalen dus, maar ik zat op dat moment nogal slecht bij kas en contacteer de deurwaarder telefonisch of ik dit per maand mag betalen. Geen probleem: so far, so good.

Enkele dagen later wil ik mijn betalingen doen, maar kom ik verbijsterd tot de conclusie dat mijn vrouw de brief per ongeluk bij het oud papier heeft gedaan. Ik stuur een mail naar het deurwaarderskantoor en krijg 's anderendaags een mailtje terug met het dossiernummer dat ik bij iedere betaling moet vermelden én met de mededeling dat ik iedere maand voor de tiende van die maand een betaling moet doen. Sommige maanden betaal ik slechts 50 euro, de meeste maanden wat meer.

Toen ik deze maand een betaling wilde doen, dacht ik: 'verdorie, volgens mij moet dit nu ongeveer betaald zijn'. Ik wist namelijk het exacte bedrag niet meer: dat stond in de brief. Ik stuur dus een vriendelijk mailtje naar de gerechtsdeurwaarder, met de vraag wat het saldo van het dossier nog is. Ik verstuur die mail op 6 september.

Toen ik op vrijdag 16 september thuis kwam van mijn werk, stak er een 'dwangbevel' in de brievenbus, over dit dossier. Hierop kan ik uitmaken dat het saldo eigenlijk nog 48,29 euro was, maar dat er nu 'dankzij' dit dwangbevel 205,99 euro bijkomt.

Of met andere woorden: had de deurwaarder gewoon op mijn mail geantwoord dat het saldo nog 48,29 euro was, had ik dit betaald. Maar blijkbaar vindt-ie het lolliger om me gewoon nog wat meer aan te rekenen, waardoor het saldo thans op 254,28 euro staat. Dit maakt mij behoorlijk boos, bovendien omdat het reeds de tweede keer is dat diezelfde deurwaarder me op listige wijze geld uit de zakken weet te kloppen.

Ik had namelijk al eens een dwangbevel van deze meneer gekregen in een ander dossier, enkele jaren geleden. Ik had dat het totale bedrag 's anderendaags betaald - toen was ik wel in de mogelijkheid dat te doen - en toch stond die twee dagen later, met politie en slotenmaker - voor de deur en enige tellen later in mijn woonkamer om beslag te leggen. Ik vertelde hem toen dat ik kon bewijzen dat ik al betaald had en wilde dat met mijn internetbankieren laten zien, maar hij heeft mijn laptopscherm toen geen blik gegund. Wel heeft hij gezegd: "Dan had je dat maar cash moeten komen doen op mijn kantoor, dan had het op tijd ontvangen geweest. Maar nu heb ik niks ontvangen en kom ik beslag leggen." Waardoor ik opnieuw enkele honderden euro's kon ophoesten.

Alvast bedankt,

Stefan
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 07-10-2016 22:49:02    Onderwerp: Reageren met citaat

Indien tussen de partijen een afbetalingsregeling is tot stand gekomen, dan kan de uitvoering niet vervolgd worden zolang de debiteur zich stipt aan die afspraken houdt.

Maar niet iedere (kleine) tekortkoming vanwege de debiteur om zich aan afspraken te houden, wettigt het hervatten van de tenuitvoerlegging (bv. Bergen 22 maart 1996, RRD 1996, 419).

De beslagrechter is bevoegd om te oordelen over de nakoming van dergelijke executieafspraken.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> De minnelijke invordering Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum