gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

procedure en duur van onroerend beslag

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dhamial



Geregistreerd op: 31 Mei 2014
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 10-01-2015 23:29:16    Onderwerp: procedure en duur van onroerend beslag Reageren met citaat

Ik heb GDW verzocht een onroerende beslag te starten op de twee van de vier panden, omdat de schuldenaar niet gehoor geeft aan in een keer betalen van de dwangsom van 10.000 euro. Schuldenaar heeft wel deel betalingen gedaan van 500 euros per maand maar niet op de zelfde dag of maand en zonder enige overeenkomst daarover. Ik heb altijd gezegd dat volle bedrag moet in een keer betaald worden. Kunt u mij kort uitleggen wat de vervolgstappen in de procedure zijn? Kan GDW dit allemaal zelf regelen of moet ik een advocaat aanstellen voor e.a.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
David Van Haele
lid forumteam - medewerker gdw.


Geregistreerd op: 31 Mrt 2012
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: 12-01-2015 10:17:35    Onderwerp: Reageren met citaat

PROCEDURE IN HET KORT : Om tot uitwinning over te gaan dient de schuldeiser over een uitvoerbare titel te beschikken. Deze titel dient vooraf aan de schuldenaar te worden betekend.

Aan de uiteindelijke verkoop van het onroerend goed gaan drie handelingen vooraf :
1) de tenuitvoerlegging begint met de betekening van het bevel ;
2) na verloop van 15 dagen maar binnen 6 maanden volgt het beslag ;
3) uiteindelijk: het verzoek aan de beslagrechter tot aanstelling van een notaris die met de openbare verkoop of verkoop uit de hand en met de rangregeling zal worden belast.

Tegen elke van deze drie handelingen kan de debiteur in verzet komen voor de beslagrechter die geadieerd wordt bij de dagvaarding.

Mijns inziens lijkt het aangewezen U te laten bijstaan door een raadsman bij onroerende procedures.

Duur van de procedure : moeilijk te zeggen, hangt af van geval tot geval. Hangt onder andere af van het feit of tegenpartij al dan niet verzet aantekent.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum