gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

wat kan nog mis gaan

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
dhamial



Geregistreerd op: 31 Mei 2014
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 15-06-2014 09:13:56    Onderwerp: wat kan nog mis gaan Reageren met citaat

Ik lees op een website:

“ Wanneer beslag wordt gelegd op goederen van u kan u zich als schuldenaar verzetten tegen de verkoop van in beslag genomen goederen. Zulks dient evenwel te gebeuren bij dagvaardingsexploot en uiteraard voor de respectievelijke verkoopsdatum. Dit verzet dient omstandig gemotiveerd te zijn en kan worden ingesteld wegens bijvoorbeeld ongeldigheid van beslag of bijvoorbeeld indien het beslag werd gelegd voor foutieve bedragen. Indien er effectief geen enkele reden tot verzet mogelijk is en terecht beslag werd gelegd bestaat de enige mogelijkheid erin als schuldenaar om hetzij tot effectieve betaling over te gaan hetzij afbetalingsfaciliteiten te vragen waarbij u alsdan uiteraard volledig afhangt van de goodwill van de opdrachtgevende schuldeiser en zijn gerechtsdeurwaarder om al dan niet akkoord te gaan met deze afbetalingsfaciliteiten. “

Ik beschik over een geldige uitvoerbaar titel (vonnis) en bevel tot betaling is ook betekend waarop de advocaat van schuldnaar heeft aangegeven niet in een keer tot betaling over te gaan maar in 20 termijnen; ik heb dat geweigerd opdat schuldnaar vermogend is.

Mij vragen zijn:

1. Vermogende schuldnaar heeft slechts een fractie van vereiste bedrag overgemaakt na bevel tot betalen en de GDW gaat over tot beslag voorbreiden op roerend en ontroerend goederen. Worden alle formele handelingen door GDW zelfstandig afgewikkeld?

2. Kan schuldenaar in verzet gaan en afbetaling regeling afdwingen?

3. Mijn advocaat heeft de balie verlaten en verhuisd naar het buitenland. Ik woon zelf buiten belgie; Heb ik een advocaat nodig voor bijstaan mocht schuldnaar in verzet gaan?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 19-06-2014 19:30:19    Onderwerp: Reageren met citaat

1.
De gerechtsdeurwaarder zal deze beide procedures zelf opstarten. Enkel in de onroerende procedure zal hij na het beslag opgevolgd worden door de notaris. Na het uitvoerend onroerend beslag zal je een verzoekschrift moeten neerleggen bij de beslagrechter voor aanstelling van een notaris. Het is aangewezen om dit via een raadsman te laten verlopen.

2.
Een schuldenaar kan steeds tegen elke uitvoeringsdaad in verzet gaan, doch voor het vragen van afbetalingstermijnen is het te laat. Dit kon enkel voor de rechter ten gronde. De beslagrechter kan enkel nog uitstel verlenen wanneer de uitvoerbare titel een notariële akte of een dwangschrift betreft, doch niet in geval van een veroordelend vonnis.

3.
Je bent niet verplicht om beroep te doen op een raadsman, doch in uitvoeringsprocedures en/of conflicten is dit wel aangewezen.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> beslag op onroerende goederen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum