gerechtsdeurwaardersforum gerechtsdeurwaardersforum
vragen over de gerechtsdeurwaarder en zijn ambtsverrichtingen, voor de professional en de leek
 
 FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   GebruikersgroepenGebruikersgroepen   RegistrerenRegistreren 
 ProfielProfiel   Log in om je privéberichten te bekijkenLog in om je privéberichten te bekijken   InloggenInloggen 

is dagvaarding aan mogelijk

 
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> Dagvaarding algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
mops



Geregistreerd op: 24 Apr 2014
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 24-04-2014 13:50:47    Onderwerp: is dagvaarding aan mogelijk Reageren met citaat

Mijn nichtje is ambtelijk geschrapt. Ik heb haar in mijn huis een kamer gegeven om haar te helpen.
Ze staat op mijn adres niet ingeschreven, ze is er dus niet gedomicilieerd.
Ze heeft schulden.
Kan de gerechtsdeurwaarder een dagvaarding richten aan mijn adres?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
David Van Haele
lid forumteam - medewerker gdw.


Geregistreerd op: 31 Mrt 2012
Berichten: 58

BerichtGeplaatst: 26-04-2014 07:26:47    Onderwerp: Reageren met citaat

Mijns inziens kan de gerechtsdeurwaarder enkel maar rechtsgeldig een dagvaarding op Uw adres betekenen als de gerechtsdeurwaarder Uw nichtje aldaar in persoon aantreft.
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
mops



Geregistreerd op: 24 Apr 2014
Berichten: 4

BerichtGeplaatst: 29-04-2014 16:41:05    Onderwerp: Reageren met citaat

En wat als de buren of de schuldeiser zegt dat ze hier bij mij is?
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Toon
beheerder-moderator


Geregistreerd op: 23 Jan 2011
Berichten: 502

BerichtGeplaatst: 05-05-2014 14:09:24    Onderwerp: Reageren met citaat

Indien de gerechtsdeurwaarder bevestiging krijgt van een verblijfplaats (bv. via politie) kan er op dit adres betekend worden, ook al kan betrokkene niet in persoon worden aangetroffen, en dit overeenkomstig art. 35 of 38 Ger. W.

Art. 35. Indien de betekening niet aan de persoon kan worden gedaan, geschiedt zij aan de woonplaats of, bij gebreke van een woonplaats, aan de verblijfplaats van de geadresseerde en, voor een rechtspersoon, aan de maatschappelijke of de administratieve zetel.
Het afschrift van de akte wordt ter hand gesteld aan een bloedverwante, aanverwante, dienstbode of aangestelde van de geadresseerde.
(...)

Art. 38. § 1. [1 In geval een exploot niet kan worden betekend zoals bepaald in artikel 35, bestaat de betekening in het door de gerechtsdeurwaarder achterlaten aan de woonplaats of, bij gebrek aan een woonplaats, aan de verblijfplaats van de geadresseerde, van een afschrift van het exploot onder gesloten omslag met vermelding van de in artikel 44, eerste lid, bepaalde gegevens.
(...)
Terug naar boven
Profiel bekijken Stuur privébericht
Berichten van afgelopen:   
Nieuw onderwerp plaatsen   Reageren    gerechtsdeurwaardersforum -> Dagvaarding algemeen Tijden zijn in GMT
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen in dit subforum
Je mag geen reacties plaatsen in dit subforum
Je mag je berichten niet bewerken in dit subforum
Je mag je berichten niet verwijderen in dit subforum
Je mag niet stemmen in polls in dit subforum


Wilt u geen reclame op dit forum en genieten van extra voordelen? Klik dan vlug hier voor meer informatie!
 

Powered by phpBB
immo op Realo
Maak snel, eenvoudig en gratis uw eigen forum: Gratis Forum